Sunday 3 October 2010

Drogba Pemusnah Harapan Arsenal




2 - 0
Score : Drogba 39 , Alex 85



Chelsea (4-3-3): Cech; Ivanovic (Ferreira 72), Alex, Terry (c), Cole; Essien, Mikel (Sturridge 88), Ramires (Zhirkov 82); Anelka, Drogba, Malouda.
Unused subs Turnbull, Van Aanholt, McEachran, Kakuta.
Scorers Drogba 39, Alex 85.
Booked Ferreira 79.

Arsenal (4-4-1-1): Fabianski; Sagna, Squillaci (c), Koscielny, Clichy; Wilshere (Emmanuel-Thomas 80), Song, Diaby (Rosicky 69), Arshavin (Vela 87); Nasri; Chamakh.
Unused subs Szczesny, Djourou, Denilson, Eboue.
Booked Koscielny 84.

Referee Mike Dean
Crowd 41,828.



Drogba :tiada siapa mampu menyekat saya!!!
Didier Drogba sekali lagi menunjukkan bahawa beliaulah penyerang berbisa abad ini,ini di buktikan dengan jaringan yang ke 13 dalam 13 pertemuan dengan Arsenal malam semalam yang berkesudahan Chelsea 2 Arsenal 0.Jaringan Drogba dihasilkan pada minit ke 39 hasil hantaran lintang A.Cole pada separuh masa pertama. Pada babak ke 2 Alex mudah meyempurnakan sepakan Pecuma pada jarak 30 meter selepas Anelka di jatukan oleh Koscielny di luar kotak penalti, sepakkan yang kencang dan melencong seperti Reberto Carlos di penjuru gol menewaskan Lukasz Fabianski pada minit 85 sebelum tamat perlawanan.
Gol!! Drogba lagi..

Abg didi cantik x adik alex score?
Perlawanan ini secara analisisnya dikuasai oleh The gunners tetapi Chelsea bijak meyerap asakkan dengan serangan balas umpama kilat memerangkapkan pertahanan lawan untuk memenangi perlawanan ini. Selepas tiupan wesiel permulaan Aesenal bermula baik dengan serangan bertali arus ke kubu The Blues melalui jentera serangan yang di teraju oleh permain muda ,Chamakh dan Nasri yang banyak perluang dipersia-siakan. Pada babak ke2 Arsenal hampir menjaringkan gol melalui Arshavin tetapi Cech berjaya menafikan dengan penuh keyakinan.
ramires tunjukkan aksi sebenar

Kejayaan ini membolehkan Chelsea menjarakkan 4 mata dengan pencabar lain terutamnaya musah baru The Blues , Man City.Selepas Kelab ini menewaskan Newcastle United 2-1 di arena sendiri,manakala Man United akur dengan Sunderland dengan keputusan seri 0-0.Ini membolehkan Chelsea boleh mendabik dada atas usha gigih yang ditagih selama ini."kejayaan ini adalah milik King Carlo" hujah pembantu pegurus Chelsea Ray Wilkins. Ini kerana beliau sangup berpatah balik dari Itali ke London selepas menziarahi pusara bapa yang baru meningal semata-mata ingin melihat anak buahnya menang di medan perang.

Sometimes when you're playing this wonderful game of ours you can't always do what you want to do. You have to fight and scrap and I think we have that quality to do so. When we do get in the final third we certainly have the quality to finish teams off.' Ray Wilkins.

Chelsea hampir menambah jaringan melalui Anelka yang bijak merampas bola dari Clichy yang gagal memerangkap beliau dan berjaya menewaskan penjaga gol Lukasz Fabianski tetapi sepakkannya gagal menepati gawang lawan.

terduduk lukasz di ayamkan Anelka

Ribuan pujian dilemparkan kepada pemain muda dari Brazil ,Ramires yang telah tonjolkan permainan yang lebih mantang walaupun sering kali melakukan kesilapan termasuk hampir menghadiahkan penalti kerana mengasari pemain arsenal nasri di kotak penalti mujurlah pengadi tidak menghiraukan.


kecil-kecil cili padi walaupun kecil tapi pantas mcm lipas kudung

Gandingan Essien dan Mikel berjaya mengawal perlawanan walaupun terpaksa turun nain menbantu serangan dan pertahanan , ini terbukti beliau hampir menjaringkan gol tetapi sepakkannya mudah di patahkan fabianski.
essien berkung fu di padang

Chelsea juga nyaris di hadiahkan sepakkan penalti pada babak ke 2 selepas Drogba dijatukan di kotak penalti oleh ketua pasukan Arsenal Squillaci tetapi pengadil , Mike Dean menafikannya dengan mengangap itu adalah terjahan bersih.

Drogba :nak kalah main kasaryer...

Kenangan manis dalam perlawanan ini tercipta pada minit ke 85 yang di lakarkan oleh pemain yang di beri nama jolokan kereta kebal Chelsea Alex,hasil sepakkan pecuma diluar kotak penalti berjarak 30 meter satu sepakkan kencang serta lencong di hasilkan, ini adalah gol tercantik pada musim ini sungguh tidak pecaya.Fabianski mamapu melayangkan badan 99% sukar untuk mana-mana golkeeper mampu menyelamatkan sepakkan itu.

Alex :hikmat tendangan mautttt!!!

Akhir sekali kunci kemenangan bermakna ini adalah terletakkepada 2 individu yang amat penting dalam pasukan Chelsea ,tanpanya pasukan Chelsea belum mampu menghasikan kemenangan.Terima kasih diucapkan kepada indan tersebut , individu tersebut adalah King Carlo dan Drogba yang menjadi nadi dalam perlawanan ini,

Carlo :jangan beria sgt main drogba sian arsenal hehehe..






No comments:

Post a Comment