Saturday 30 October 2010

MATCH REPORT: BLACKBURN ROVERS 1 CHELSEA 2

BLACKBURN ROVERS FC 1 - 2 CHELSEA
Benjani :22
Anelka :39,Ivanovic : 83



Blackburn Rovers (4-1-4-1): Robinson; Salgado, Nelsen, Samba (c), Givet (Olsson 34); Jones; El-Hadji Diouf (Dunn 79), Gamst Pedersen, Emerton, Mame Biram Diouf; Benjani (Roberts h-t).
Scorers Benjani 21
Booked Salgado 32, Nelsen 81

Chelsea (4-3-3):Cech; Ivanovic, Alex, Terry (c), Cole; Essien, Mikel, Zhirkov; Anelka (Ferreira 90+2), Drogba, Malouda (Sturridge 71).
Scorers Anelka 38, Ivanovic 83
Booked Drogba 65, Ivanovic 79

Attendance 25,836
Referee Peter Walton

Shots on Blackburn 2 Chelsea 3
Corners Blackburn 3 Chelsea 5
Fouls Blackburn 9 Chelsea 13
Offside Blackburn 2 Chelsea 2
Ivanovic : sabar didier next games ko scorer pulak k dah jgn nagis
Chelsea bangkit selepas ketinggalan 1-0 sebelum berjaya mendahului 1-2 melalui pemain pertahanan Ivanovic pada minit-minit akhir dan memastikan 3 mata berharga di kutip di Ewood Park.Kini Chelsea kekal di pendahulu liga dengan 5 mata membezakan dengan pencabar lain.Gol Chelsea di jaringkan oleh Nicolas Anelka dan Branislav Ivanovic .
Chelsea memulakan perlawanan dengan hamba di mana Blackburn menguasai permainan sepenuhnya hasilnya pada minit ke 22 satu hantaran lintang dari El Hadji Diouf di kiri padang di tanduk kemas oleh Benjani yang gagal di saing oleh John Terry pantas menerjah jaring menewaskan Petr Cech yang kali ketiga melepaskan gol buat dalam liga domestik.Jaringan Benjani itu merupakan gol pertamanya musim ini bersama Blackburn Rovers.

Benjani :aduh pedihnya mata masuk habuk...

Terry : aku bagi peluanglah ko nk scorer ko mane prh scorer lg musim nikan

17 minit selepas itu hasil serangan balas yang pantas 1 hantaran panjang oleh Florent Malouda menuju tepat ke penyerang bebisa Chelsea Didier Drogba lantas di sambung ke arah gol lalu di sambar kilat oleh Nicolas Anelka hasilnya goalkeeper Blackburn Robinson hanya mampu melihat jaringan tersebut dengan hati beduka.
Drogba : x scorer xper asst pun ok ape...

Zhirkov :oi salgado keras kepala lutut ko pecah kepala otak aku

Menjelang 10 mint akhir sebelum wisel penamat di tiup dan ramai yang menjangka Chelsea hanya mampu mencuri 1 mata sahaja,tetapi Ivanovic menjadi wira Chelsea di mana beliau telah menjaringkan gol pada minit 83 hasil gerakan 1-2 Zhirkov dan Anelka lantas 1 hantaran lintang ke arah gol di sudahkan dengan mudah oleh beliau dan menewaskan Robinson kali kedua.Beliau yang baru sahaja menyambung kontrak dengan Chelsea hingga 2014 membuktikan bahawa Chelsea tidak rugi memilikinya.
Robinson :oi dapat cuit jadilah...
Anelka : nak buat tarian apa ni....
Ivanovic :pasni boleh up gaji lg hahahaha

No comments:

Post a Comment