Tuesday 20 September 2011

CHELSEA VS FULHAM

WAKTU : 2:45 PAGI (WAKTU MALAYSIA)

HARI : KHAMIS 22 SEPT 2011


Pagi esok merupakan hari pertama tugas Andre Villa-Boas meneraju Chelsea dalam saingan Piala Carling menetang saingan terdekat Fulham .

Pengurus muda berbakat Chelsea Andre Villa-Boas akan membuat perubahan pada kesebelasan utama The Blues di mana watak utamanya keseluruhanya adalah permain muda yang meningkat naik untuk perlawanan pagi esok dalam melangkah ke peringkat seterusnya piala Carling .Pemilik Chelsea Roman Abramovich telah meyuarakan supaya AVB mengunakan khidmat pemain muda.

Didier Drogba di jangka pulih menentang Fulham

Penyerang sensasi Chelsea Didie Drogba kemungkinan akan diturunkan berganding dengan pemain muda Chelsea selepas cergas dari kecederaan semasa perlawanan menentang Norwich CIty 3 minggu lepas.Walau bagaimanapun beliau haruslah berkeja keras untuk kembali cergas dari hentakkan dikepalanya akibat pelanggaran dengan penjaga gawang Norwich City J.Ruddy .


Didier Drogba akan megetuai Chelsea dengan barisan muda dan kemungkinan berganding dengan pemain buerusia 18 tahuniaitu Romelu Lukaku di jentera serangan, manakala yang lain seperti Josh McEachran ,Oriol Romeu ,Ryan Bertrand ,David Luiz dan penjaga gol muda Ross Turnbull yang akan menghadapi tentangan dari Fulham esok pagi .Sejauh mana mereka akan meneruskan perjuangan jawapanya hanya dengfan melihat sendiri esik pagi .


Dalam temubual bersama Andre Villa-Boas :


AVB ingin promosi bakat muda Chelsea

“From what the owner has told me it is a decision that he wants because he wants to promote our talent and this is why we take this approach.”

Villas-Boas also hinted that Abramovich had been influenced by Arsenal’s approach to the Carling Cup under Arsene Wenger.

“I think there is prestige. Arsenal have been doing it (playing young players) for years,” he said. “They reached the final last year and a couple of semis before. It is important to get feeling of competition for them.”


Selepas Kekalahan bermaruah 3-1 terhadap musuh tradisi Manchester United ,Chelsea kini telah melalui satu revolusi yang amat ketara di mana corak permainan dan taktikal semakin menyerlah dan mampu memberi saingan dan mampu mengatasi pencabar yang lain dalam misi merangkul sekurang-kurang 1 piala musim ini .


Menghadapi kedatangan Jiran terdekat Fulham pagi esok, keyakinan pemain dan pengurus Andre Villa-Boas semakin tinggi bagi menutup mulut segala pengkritik yang kurang yakin terhadapnya .Chelsea memenangi 42 perlawanan menentang Fulham dari 75 perlawanan,manakala Fulham hanya 11 kali sahaja . Kedua-dua pasukan hanya bertemu 2 kali sahaja dalam saingan Piala Carling pada tahun 1985 dan 2004 ,di mana kedua-duanya di menangi oleh Chelsea .The Blues telah menjaringkan 21 gol berturut-turut dalam saingan Piala Carling dan pada tahun lepas Chelsea terkandas pada peringkat awal ketika di kalahkan oleh Newcastle United kali ke 2 dalam jangka masa 10 tahun .

Chelsea telah memenangi 4 gelaran Piala Carling iaitu pada tahun 1964–65, 1997–98, 2004–05, 2006–07 kali ter akhir ketika menewaskan Arsenal 2-1 di mana Didier Drogba menjadi hero Chelsea dengan 2 jaringannya membantu Chelsea merangkul gelaran ke 4 .


No comments:

Post a Comment